Arno Brok (VVD) voorgedragen als nieuwe Commissaris van de Koning van Fryslân

Bestuur en fractie van de VVD Leeuwarden zijn bijzonder blij met de voordracht van Arno Bork als nieuwe comissaris van de koning in Friesland. Arno Brok is, onder andere, fractie-voorzitter en wethouder voor de VVD in Leeuwarden geweest.

De statenfractie van de VVD laat op haar website weten:

De Friese VVD Statenfractie is tige bliid met de voordracht van Arno Brok als nieuwe Commissaris van de Koning van Fryslân. We zijn intens blij voor zowel Fryslân als Arno Brok dat hij dit fantastische en eervolle ambt mag gaan vervullen in de allermooiste provincie van Nederland. Voor beide partijen een ware boppeslag. “We halen met Brok een stevige bestuurder binnen die oog heeft voor en gevoel heeft bij zijn omgeving”, aldus Avine Fokkens-Kelder, fractievoorzitter van de provinciale VVD-Statenfractie.

Volgens de liberalen voldoet Brok uitstekend aan het profiel dat zorgvuldig is opgesteld. Zo is Brok sterk geworteld in Fryslân, een innemend mens met veel bestuurlijke ervaring, een verbinder, een netwerker die de Friese cultuur goed kent én ervan houdt. Hij beschikt over een gezonde dosis humor en zelfreflectie en is in staat een stapje terug te doen en een ander op de voorgrond te plaatsen.

"Brok zal een Commissaris worden voor alle Friezen en we zien dan ook enorm uit naar de samenwerking met hem. De VVD feliciteert Brok én Fryslân van harte met deze voordracht", aldus Avine Fokkens-Kelder.