Serge Hollander lijsttrekker VVD gemeenteraadsverkiezingen

De Leeuwarder VVD-leden hebben tijdens de algemene ledenvergadering op 9 mei jl. belangrijke stappen in de richting van de gemeenteraadsverkiezingen gezet. Het lokale VVD netwerk heeft Serge Hollander benoemd tot lijsttrekker voor de aanstaande verkiezingen in november.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van VVD Leeuwarden hebben de leden Serge Hollander benoemd tot lijsttrekker voor de aanstaande herindelingsverkiezingen in november. Ook in de huidige samenstelling van de gemeenteraad is dhr. Hollander de fractievoorzitter van de partij.

shollanderDhr. Hollander is zeer verheugd dat hij wederom het vertrouwen van de leden heeft gekregen en verwacht een goede uitslag voor de VVD neer te zetten. Volgens hem heeft Leeuwarden tijdens de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen laten zien dat de gemeente klaar is voor een liberaal geluid. “Ik kijk er naar uit om samen met de Leeuwarders te bouwen aan een gemeente waar het goed wonen is, met voldoende werkgelegenheid. Een gemeente die veilig is en je de ruimte geeft om je te ontwikkelen." aldus Serge Hollander.

Ook hebben de Leeuwarder VVD-leden gestemd over het verkiezingsprogramma. Het verkiezingsprogramma straalt vertrouwen en optimisme uit en richt zich op een gemeente Leeuwarden waarin je prettig kunt wonen in een veilige en mooie omgeving, met goede werkgelegenheid en veel ruimte voor eigen initiatief.

Tot slot hebben de leden Aukje de Vries benoemd als lijstduwer op de VVD kandidatenlijst. Aukje is op dit moment Tweede Kamerlid en na de verkiezingen in maart begonnen aan haar tweede termijn in de Kamer. Ze ondersteunt hiermee de verkiezingscampagne van de VVD in Leeuwarden, maar zal niet terug keren in de gemeenteraad.