Overlast aan de Noordersingel/Wissedwinger

Wij werden begin juni benaderd door bewoners van de Noordersingel in verband met structurele overlast door groepen jongeren die rondhingen op het groengedeelte bij de Wissedwinger. Sinds er hekken rond de Prinsentuin zijn geplaatst was de Wissesdwinger een soort festivalterrein geworden. Het ging met name om overlast ’s avonds na 22:00 tot in de nacht. De overlast betrof onder meer luide muziek en drank/lachgasgebruik. De bewoners hadden de problemen (herhaaldelijk) gemeld bij de politie en de gemeente. Hierbij werd door de gemeente naar de politie verwezen en vice versa. Contact met een wethouder leverde ook niets op.

Voor een aantal bewoners zorgde de situatie ondertussen voor een structureel slaaptekort. Daarnaast wisten ze te vertellen dat de toeristen met hun bootjes ’s avonds de haven verlieten om aan de herrie te ontkomen. Wat ons betreft alle reden om schriftelijke vragen te stellen en om een snelle oplossing te vragen. Naar aanleiding van onze vragen werd in de LC ook aandacht aan het probleem besteed. In vervolg op dit artikel hebben we achter de schermen nog contact gezocht met de burgemeester om aan te dringen op snelle actie.  Daarop volgde al snel het besluit om in te grijpen. De gemeente plaatste hekken rond de Wissedwinger en stelde extra handhaving in. Een van de bewoners gaf in een reactie aan zich eindelijk gehoord te voelen. Daar doen we het voor!