Avine Fokkens bedankt Leeuwarden

Op achttien maart jl. vonden de Provinciale verkiezingen plaats en ook VVD Leeuwarden maakte zich sterk voor een liberaler Friesland. Dat de kiezers in onze provincie begaan zijn met de toekomst van Friesland spreekt uit het feit dat hier de opkomst het hoogst was van heel Nederland. Wat ons betreft een positieve ontwikkeling! Graag willen we u dan ook bedanken voor uw gang naar de stembus en uw stem.

Leeuwarder Avine Fokkens staat voor de VVD op nummer twee en ziet de komende collegeonderhandelingen positief tegemoet. “Ondanks het kleine verlies zijn we wel de derde partij in Friesland, ” vertelt ze monter. “Hierdoor is er een reële kans dat we na acht jaar weer in het college kunnen komen.” Ongeacht de uitkomst zal Fokkens zich inzetten voor een sterker Friesland. “Ik geloof oprecht dat Friesland gebaat is bij een gezond stukje liberalisme. We moeten de lokale economie versterken, zodat iedereen nu en in de toekomst in Friesland kan blijven wonen, studeren, werken, ondernemen en natuurlijk ook recreëren. Om dit te bereiken moet de provincie haar inwoners het vertrouwen en de ruimte geven en duidelijke keuzes durven te maken!