Twee Leeuwarder VVD'ers op kandidatenlijst Tweede Kamer 2017

Aukje de Vries op plek 18 op VVD-kieslijst

Aukje de Vries staat op plek 18 van de kieslijst die het VVD-hoofdbestuur gepresenteerd heeft. “Ik ben blij met deze mooie plek en ik heb zin om nog een periode aan de slag te gaan,” aldus Aukje de Vries. Over de gepresenteerde lijst vindt nog een ledenraadpleging plaats, daarna wordt hij definitief vastgesteld.

De afgelopen jaren had Aukje een mooie en uitdagende portefeuille op het gebied van financiële markten, staatsdeelnemingen, rijksuitgaven en belastingen. Daarnaast heeft zij zich als Friezin ingezet voor Fryslân en Waddengebied.

“We hebben als VVD de basis weer op orde gebracht. Het gaat nu beter in Nederland, de komende tijd moet iedereen ook gaan voelen dat het beter gaat.” Ook blijft zij zich inzetten voor de regio waar haar wortels liggen. “Als Friezin blijf ik me inzetten voor onze mooie provincie, om de regio naar Den Haag te brengen en Den Haag naar de regio.”

Ook Harry Bevers uit Leeuwarden heeft een plek op de kieslijst (plek 73) gekregen. Harry Bevers is ondernemer en raadslid. Hij is woordvoerder op de onderwerpen: Werk en inkomen, Cultuur, Sport en Bedrijfsvoering.

(Tekst: Roelof Theun Hoen)