VRAGEN VVD LEEUWARDEN OVER WERKGELEGENHEID BIJ BACK-OFFICE UWV-KANTOOR LEEUWARDEN

Zeer recent heeft de VVD-fractie signalen ontvangen dat de back-office van het UWV-kantoor in Leeuwarden in 2011 vertrekt naar Groningen. In Leeuwarden zou dan alleen nog een front-office overblijven. Leeuwarden is eerder wel aangewezen als één van de 17 gecombineerde front-backoffices, maar het UWV gaf toen al aan pragmatisch met het aantal backoffices om te willen gaan als gevolg van de personeelskrimp. Het lijkt er nu op dat “pragmatisch omgaan” leidt tot sluiting van de back-office in Leeuwarden. De VVD heeft hierover vragen gesteld aan het college van B&W in Leeuwarden. De VVD Leeuwarden wil weten of het klopt dat de backoffice van het UWV in Leeuwarden vertrekt naar Groningen in 2011 en welke gevolgen dit heeft voor de werkgelegenheid in Leeuwarden. Daarnaast wil de VVD verder weten wat het college de afgelopen periode heeft gedaan, naar aanleiding van eerdere signalen, om de werkgelegenheid voor Leeuwarden te behouden. meer >>>   Voorzitter OR bevestigt geplande vertrek in Leeuwarder Courant >>>