VVD EN CDA WILLEN INVESTEREN IN VERKEERSVEILIGHEID RONDOM SCHOLEN

De fracties van VVD en CDA in de gemeenteraad van Leeuwarden hebben in februari 2007 het initiatief genomen om te starten met een onderzoek naar de verkeersveiligheid rondom de basisscholen in Leeuwarden. Het onderzoek is vandaag gepresenteerd. Naar aanleiding van dit onderzoek willen CDA en VVD investeren in verkeersveiligheid rondom basisscholen. De partijen zullen bij de Programmabegroting 2008 voorstellen om incidenteel geld vrij te maken voor het oplossen van verkeersonveilige infrastructurele situaties rondom scholen. Daaraan wordt wel de voorwaarde verbonden dat de betrokken scholen het “verkeersveiligheidslabel” halen. Omdat dan tevens gewerkt wordt aan de gedragsverandering van ouders. Veilig Verkeer Nederland en het Regionaal Orgaan verkeersveiligheid Fryslân (ROF) kunnen hierbij ondersteunen. Uit het onderzoek in opdracht van CDA en VVD blijkt namelijk dat in veel gevallen “de ouders geen probleem hebben, maar het probleem zijn”. rapport >>> en presentatie >>> en persbericht >>>