VVD VRAAGT AANDACHT VOOR TRIESTE ONTWIKKELINGEN ROND FRIESLAND VLEES BV IN LEEUWARDEN

De VVD Leeuwarden heeft door schriftelijke vragen aan het college van B&W aandacht gevraagd voor de trieste ontwikkelingen rond Friesland Vlees BV in Leeuwarden. Recent is bekend geworden dat dit bedrijf haar deuren sluit door de ondoordachte uitlatingen van CDA-minister Verburg op TV enkele weken geleden. Zij verklaarde in het programma Buitenhof “dat er bedrijven zijn die zich niet aan de regels houden” en “wrak” vee transporteren en afleveren bij slachthuizen. Het slachthuis in Leeuwarden werd specifiek door haar als voorbeeld genoemd. Het lijkt er sterk op dat minister Verburg flink wilde overkomen bij dierenactivisten en de Partij voor de Dieren en daadkrachtig in de publiciteit wilde treden. Ze heeft in het programma de enige slachterij van Leeuwarden publiekelijk aan de schandpaal genageld met insinuaties, die vervolgens niet waargemaakt konden worden. Door de uitlatingen van de minister is de reputatie van het bedrijf besmet geraakt met sluiting als gevolg. meer >>>