BIJZONDER TROUWEN IN LEEUWARDEN: IDEE VVD LEEUWARDEN TROUWAMBTENAAR VOOR 1 HUWELIJK NOVEMBER 2008 MOGELIJK

Persbericht gemeente Leeuwarden - Bijzonder trouwen in Leeuwarden: trouwambtenaar voor 1 huwelijk. In trouwstad Leeuwarden kan in de loop van dit jaar op bijzondere wijze getrouwd worden. Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Leeuwarden heeft namelijk vandaag ingestemd met het voorstel een trouwambtenaar voor 1 dag te benoemen. Het verzoek is eerder ingediend door de VVD fractie. Er is al een aantal Nederlandse gemeenten dat aan deze maatschappelijke wens tegemoet is gekomen. De extra kosten worden bij het bruidspaar in rekening gebracht. Dit betekent dat door de gemeenteraad een legeswijziging moet worden vastgesteld. Na besluitvorming kan de bekendmaking van het gewijzigde reglement zo spoedig mogelijk plaatsvinden. Het eerste huwelijk door een trouwambtenaar voor 1 huwelijk kan hierdoor naar verwachting eind november 2008 plaatsvinden. volledige persbericht gemeente Leeuwarden >>>, vragen VVD >>> en initiatiefvoorstel VVD >>>