KADERBRIEF: COLLEGEPARTIJEN BLOKKEREN GELD VOOR JONGERENWERK EN SOCIALE TEAMS

De kaderbrief is hét moment om geld te regelen voor belangrijke zaken in een gemeente. Daarom wilde de VVD (samen met NLP, SP en Christnunie) prioriteit geven aan, ofwel geld regelen voor het jongerenwerk en de sociale teams in 2009, via een amendement. De collegepartijen blokkeerden dit voorstel echter, terwijl ze zeggen dat het sociale beleid bij hun hoog in het vaandel staat. Zij laten het afhangen van het feit of het college het nu alsnog bij de programmabegroting gaat opnemen (gelet op de lage prioriteit die de voorstellen hadden is dat niet realistisch) of de raad eventueel bij de programmabegroting alsnog ergens geld weet te vinden (wat in de praktijk altijd uitermate lastig is gebleken (het CDA het overigens nog wel een eigen amendement waar jongerwerk deel van uitmaakte). En dat terwijl de Beleidsnotitie Jongerenwerk 2008 - 2010 wel is vastgesteld door de raad met daarin opgenomen de noodzaak voor extra budget! meer >>>