PARKEERTARIEVEN LEEUWARDEN TE HOOG: VVD WIL BETAALD AVONDPARKEREN AFSCHAFFEN EN EEN VROEGE-VOGEL-ACTIE VOOR PARKEERDERS

Afgelopen week heeft de Consumentenbond een onderzoek gepresenteerd naar de hoogte van parkeertarieven in 30 grote steden. Leeuwarden stond in het overzicht op de zevende plaats, ver boven Groningen, Alkmaar en Zwolle. In dit geval niet iets om trots op te zijn! De VVD-fractie vindt het belangrijk dat het ook aantrekkelijk is voor mensen om in het stadscentrum “run”-aankopen te doen. De auto parkeren en snel even een boodschap doen. Zeker voor straten als de Voorstreek, Oosterstraten en Schrans is dit van belang, maar ook in het hartje van het centrum. De VVD Leeuwarden wil de parkeertarieven verlagen. En in ieder geval het betaald parkeren in de avonduren afschaffen, en daarnaast het parkeren in de ochtenduren goedkoper maken, door een soort vroege-vogel-actie (bijvoorbeeld parkeren voor 1 euro). meer >>>